dinsdag 17 november 2015

DIY: tover een oud boek om in een persoonlijk notitieboekje

Ik kan maar geen genoeg krijgen van leuke notitieboekjes en schriftjes. Ik koop en gebruik er regelmatig één. Om al mijn goede en minder goede ideeën op te schrijven, om de fantastische uitspraken van de kinderen nooit te vergeten, als schrijfboekje om haakpatronen te maken... You name it!
 
Ik vond bij de kringloop een paar oude boeken waarvan ik de kaftjes heel mooi vond of die goede herinneringen opriepen! En een idee was geboren ;-)
 
Gemaakt/ DIY, kinderboeken, kringloop, nititieboekjes, Studio Mojo, vintage, zelf een notitieboek maken
 
 
 

 
 
 
Gemaakt/ DIY, kinderboeken, kringloop, nititieboekjes, Studio Mojo, vintage, zelf een notitieboek maken
 
Wat heb je nodig:
- een niet al te dik boekje (hoe dikker hoe meer werk ;-)
 
- papier wat minimaal 2x zo groot is als het boekje (ik gebruikte gewoon wit printpapier maar je kunt uiteraard ook iets anders kiezen)
 
- 1 vel dikker papier of karton
 
- sterk garen (bv dun haakgaren of dik naaigaren)
 
- scherp mesje
 
- schaar
 
- borduurnaald
 
- liniaal
 
- lijm
 
Stap 1
Snijd de bladzijdes met een mesje voorzichtig uit het boek (zie één na laatste foto)
 
Stap 2
Vouw het papier stuk voor stuk dubbel en leg daarna 5 vellen in elkaar. Dit zijn je katernen. Maak zoveel katernen als je boekje dik is. Pas gewoon even door ze tussen de kaften te leggen. Ik gebruikte er 4.
 
Stap 3
Prik in de vouwnaad van de katernen 6 gaatjes. Doe dit met behulp van een liniaal zodat de gaatjes van alle katernen op dezelfde plek zitten.

 
 
Stap 4
Naai de katernen met het garen aan elkaar. Begin en eindig aan de buitenkant van een katern (zie foto) en knoop het begin en einde vast. 
 
Stap 5
Vouw het dikkere papier ook dubbel en prik 6 gaatjes op dezelfde plekken als de katernen. 
Naai de katernen één voor één in het dikkere papier. Knoop vast en knip de draadjes af.
 
Stap 6
Snijd het nieuwe boekje op maat met behulp van de oude bladzijdes. 
Stap 7
Leg het nieuwe boekje in de kaft en lijm de voor en achterkant (het dikkere papier dus) aan de kaft.  

Hihi... Waar zal ik deze eens voor gaan gebruiken?
Ik heb altijd geleerd dat je in boeken niet mag schrijven... hierbij de uitzondering! ;-)
Veel plezier ermee!

1 opmerking:

  1. Allemaal bedankt aan de heer Anderson voor het helpen met mijn winst en het mogelijk maken van mijn vijfde opname. Ik ben hier om een geweldige levensveranderende kans met je te delen. het wordt Bitcoin / Forex-handelsopties genoemd. het is een zeer lucratieve onderneming waarmee u in een week maar liefst $ 8.070 kunt verdienen met een initiële investering van slechts $ 500. Ik ben het levende bewijs van deze geweldige zakelijke kans. Als iemand geïnteresseerd is in handelen in bitcoin of een andere cryptocurrency en een succesvolle transactie wil zonder verlies, laat het de heer Anderson dan nu weten.
    Whatsapp: +447883246472
    E-mail: tdameritrade077@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen