donderdag 11 februari 2016

2 keer TOP! (gratis patroon van een berg kussen)

Ik maakte laatst van vilt een berg kussen en ik maakte van vilt een beer kussen. Nu is het tijd om mijn gehaakte berg kussen te laten zien. Tadaa… ;-)


berg, kussen, haken, Studio Mojo, gratis patroon, Phildar Partner 6

berg, kussen, haken, Studio Mojo, gratis patroon, Phildar Partner 6

Ik gebruikte het eerdere patroon van de berg en haakte een lap ter grootte van dit patroon.
Ik heb het voor je uitgetekend. Elk hokje is een vaste. Je haakt van onder naar boven en heen en weer. Haak hiervoor aan het einde van iedere toer een keerlosse waarna je je lapje omdraait. Aan de randen (waar een schuin streepje staat) haak je 2 vasten samen om te minderen.
 

Voor de basis van de berg gebruikte ik Phildar Partner 6. De top haakte ik met 2 garens; Phildar Partner 3,5 en Phildar Douce. Uiteraard kun je voor de top ook gewoon Partner 6 gebruiken. Ik gebruikte haaknaald 6.   


Het patroon lees je als volgt:
Haak 50 lossen en 1 keerlosse
Toer 1 en 2: 1v in elke l (50), 1 keerlosse
Toer 3: 2v samen, 46v, 2v samen (48)
Toer 4 en 5: 1v in elke v (48)
Toer 6: 2v samen, 44v, 2v samen (46)
Volg verder het patroon.
Bij toer 27 hecht je de witte wol aan.
Haak de punten één voor één waarbij je na iedere punt de draad weer aanhecht om de volgende punt te starten.


Haak 2 kanten en naai deze met drie kanten binnenstebuiten aan elkaar. Laat de onderkant open. Draai om, vul op en naai nu ook de onderkant dicht.     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten