zondag 1 oktober 2017

Pica Pau wauw!!

Ieder keer als er op Instagram een dier van Pica Pau langskomt, zoeft mijn vinger naar de 'like-knop'. Wat een toffe ontwerpen! Maar helaas... alleen in het Spaans. Nu laat ik mij daar niet altijd door weerhouden (weten jullie nog de breipatronen van de poppenkleertjes in het Noors ;-), maar om de een of andere reden was ik deze keer terughoudend. Misschien omdat ik al aanvoelde dat het nooit lang kon duren voordat er een uitgever zo commercieel was om een Engelse editie uit te brengen.
 
En inderdaad: een paar weken geleden zag ik een berichtje dat er een boek in het Engels te bestellen was (met een directe link naar de digitale versie en de papieren editie bij uitkomen in de bus). Ik wist niet hoe snel ik mijn credit card moest opzoeken. 
 
Zelfs na een paar weken staat de score al op 4: een beer, een cheetah, de eenhoorn (dat was een verzoeknummertje) en een papegaaiduiker (daar moest de vertaalhulp even aan te pas komen). En ik heb zo'n idee dat het niet bij deze 4 gaat blijven ;-)   
 
Het boek is te bestellen via amigurimipattern.net of vanaf 1 november bij Bol.com. Of wil je dat ik er één voor je maak. Laat het me dan even weten!  
 
 animal friends of pica pau, Crochet, gehaakte knuffels, haken, knuffels haken, Pica Pau, Studio Mojo,

animal friends of pica pau, Crochet, gehaakte knuffels, haken, knuffels haken, Pica Pau, Studio Mojo,

animal friends of pica pau, Crochet, gehaakte knuffels, haken, knuffels haken, Pica Pau, Studio Mojo,

animal friends of pica pau, Crochet, gehaakte knuffels, haken, knuffels haken, Pica Pau, Studio Mojo,

15 opmerkingen:

  1. Ja, deze beestjes zijn uniek maar heel uitnodigend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat ik pas kan stoppen als ik ze alle 20 gemaakt heb 🙈

      Verwijderen
  2. Wat zien jouw Pica Pau dieren er allemaal mooi uit. Echt een feestje om naar te kijken en vast ook om ze te haken.

    Veel haakplezier met het volgende beestje, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! En daar ben ik stiekem natuurlijk al aan begonnen... ;-)

      Verwijderen
  3. Hier komt toch geen tapestry oid aan te pas? Want ik wil het boek graag voor kerst bestellen maar kan alleen gewoon haken en geen tapestry oid..
    dank bij voorbaat voor je reactie! Ze zijn prachtig!!
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Bij een aantal beestjes wordt gebruik gemaakt van kleurwisselingen of tapestry maar dit kun je heel makkelijk vervangen door bv gewoon een effen broek te haken ipv één met patroon. Dus ook als je de tapestry- techniek niet beheerst kan ik je het boek alsnog van harte aanbevelen! Een echte aanrader zelfs!
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen
  4. Hoi! Mag ik je iets vragen over de papegaaiduiker? Ik heb de vleugeltjes precies volgens de beschrijving gedaan, maar ik vind mijn vleugeltjes veel ronder dan hoe ze er ook op jouw afbeelding uit zien... heb je misschien een tip? Mijn randen lopen bijvoorbeeld ook niet recht als ik de kanten op elkaar vouw, maar rond dus.. hm. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Froukje, ik weet nog dat mijn vleugels na het haken ook vrij rond waren. Ik heb de bovenkanten dichtgehaakt en daarna recht op het lijfje genaaid. Hierdoor gaan ze wat uitstaan. Als dat niet werkt stuur me dan een foto. Als ik het plaatje zie kan ik misschien beter bedenken wat het probleem is.
      Veel succes.
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen
  5. Hoi! Ik vind ze zo ontzettend leuk dat ik het boek graag wil bestellen! Maar ik vraag me af wat voor garen er gebruikt worden? Die wil ik dan namelijk gelijk bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Deirde,
      Ik heb gewone haakkatoen gebruikt (bv Phildar coton 3).
      Veel plezier! Ik heb er inmiddels al meerdere gemaakt. Allemaal even leuk!
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen
  6. Ik heb net Pica Pau ontdekt en meteen verliefd! Kan niet wachten om te starten.
    Ik las op een andere blog dat iemand voor alle patronen Scheepjes Stonewashed gebruikt. Heeft ook een mooi effect te zien op de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen