donderdag 21 januari 2016

Wol en meer bij Cross & Woods in Den Haag

Een beetje per toeval hervond ik deze week een leuke wolwinkel in Den Haag. Ik was namelijk op zoek naar een specifiek tijdschrift (MaakMagazine) en zocht een verkooppunt in de buurt. En nu blijkt de wolwinkel Cross & Woods op het Westeinde (die het blad dus verkoopt) verhuisd en uitgebreid te zijn. Het eerdere winkeltje was een beetje uit mijn vizier verdwenen. Ik was er ooit wel geweest maar in mijn herinnering vond ik alles toen een beetje te alternatief (dus groot gehalte geitenwollen sokken breien ;-). Met de nieuwe winkel, de inrichting en het uitgebreidere assortiment (ook leuke stoffen) is die sfeer totaal verdwenen. Of misschien zat het beeld ook alleen maar in mijn hoofd, dat kan ook nog.

De meeste garens voor haken en breien koop ik online bij Echtstudio.nl. Maar vooral voor duurdere garens is het fijn om ze eerst even te zien en te voelen. Bij Cross & Woods verkopen ze veel niet-reguliere garens. Een hele collectie handgeverfde maar ook speciale merken uit Japan (Ito), Denemarken (Onion) en Frankrijk (Fonty).

De webwinkel is nog deels in aanbouw heb ik begrepen, maar er is nu al allerlei moois te vinden. En als je van haken, breien of naaien houdt en je bent in de buurt, dan kan ik je een bezoekje meer dan aanbevelen! Ik ga waarschijnlijk binnenkort eens een van de workshops uitproberen.
Cross & Woods, Den Haag, Fonty, Gewinkeld in Den Haag, Ito, Onion, Shoppen in Den Haag, Studio Mojo, Westeinde, wolwinkel,




Cross & Woods, Den Haag, Fonty, Gewinkeld in Den Haag, Ito, Onion, Shoppen in Den Haag, Studio Mojo, Westeinde, wolwinkel,
 
Cross & Woods, Den Haag, Fonty, Gewinkeld in Den Haag, Ito, Onion, Shoppen in Den Haag, Studio Mojo, Westeinde, wolwinkel,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten