zondag 6 december 2015

Kerstbal op chiq met gehaakte strik

Bye bye Sinterklaas... Christmas here we come...! Ik kan weer los ;-) 

Ik houd van een volle kerstboom: lekker veel lichtjes, ballen, slingers en andere versiersels. Maar wat is die sh...i...t altijd duur zeg...
Uiteraard heb ik dozen vol spullen van vorige jaren die gewoon weer worden gebruikt, maar iets nieuws in de boom is toch ook wel leuk. Daarom kocht ik een setje basic goedkope kerstballen (helemaal prima bij bv Zeeman, Karwei of Action) en pimpte ze zelf. Hier de eerste in een reeks!
 
DIY, Gehaakt/ crochet, gehaakte strik, kerst, kerstbal, Studio Mojo
 
 
DIY, Gehaakt/ crochet, gehaakte strik, kerst, kerstbal, Studio MojoHaak met gouddraad een lapje van 4,5 bij 5,5 cm. Bij mij kwam dat neer op 15 steken en 15 toeren van vasten. Hecht de draad af.
Knip af met een lange sliert van 40 cm. Breng deze naar het midden met een borduurnaald, vouw het midden van het lapje naar elkaar en wikkel de draad erom heen. Breng de begindraad ook naar het midden en knoop de twee draden aan elkaar en de strik om het kroontje van de bal. Klaar voor het bal ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten