donderdag 3 december 2015

DIY: makkelijk te wisselen posterframe

Er zijn zoveel leuke free printable posters op internet te vinden. Maar ik merk dat als er eenmaal een plaatje in een wissellijst zit, deze pas weer met een volgende verbouwing aangepast wordt. Zo'n gedoe... ;-) 

Ik maakte daarom een makkelijk te wisselen posterframe. En je hoeft echt maar een heel klein beetje handig te zijn om er zelf ook één te maken. Je ziet de frames in de winkel ook met magneetjes maar ik vond de vleugelmoeren wel een stoer effect.

Print steeds een leuke nieuwe poster die past bij het seizoen en in een poep en een zucht heb je een nieuw schilderij! Ik vond dit een cool vintage Sint-tafereel. Volgend jaar kom ik misschien niet meer weg met deze afbeelding van Piet, maar dan print ik gewoon weer een andere leuke afbeelding. 

Gemaakt/ DIY, posterlijst, Printable posters, Studio Mojo, wissellijst, hout,

Gemaakt/ DIY, posterlijst, Printable posters, Studio Mojo, wissellijst, hout,



 
Wat heb je nodig:
- Schaaflat. Deze koop je bij de bouwmarkt. Ik gebruikte eiken van 12x18 mm 
- 4 zeskantenbouten (6x30mm) en 4 vleugelmoeren (6mm)
- Boormachine en een boor van 6mm
- Zaag
- Meetlint
- Potlood
- Schuurpapier
- Een touwtje om het schilderij op te hangen
- en wel handig maar geen must: een verstekbak

En uiteraard een leuke poster of print!





Zaag 4 latjes van dezelfde lengte. Ik maakte ze 23 cm lang zodat ze net iets groter zijn dan een A4.



Boor in elk latje op precies dezelfde plek (ongeveer 1,5 cm van de kant) een gaatje. Doe dit aan beide kanten.

Leg 2 latjes op elkaar en doe de bouten door de gaten. Schuur splinters weg.
 

Maak aan de bovenkant een touwtje.




Veel wisselplezier!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten