dinsdag 14 maart 2017

Gehaakte pop voor mijn lieve pop

Oké, oké... dit is natuurlijk een echte moeke-aktie! ;-)
Ik houd van haken... Janne speelt graag met poppen... dus: mama haakt een pop voor dochterlief. Veel meer cliché dan dit kan het waarschijnlijk niet worden. 
Maar wat maakt het uit. Ik hoop dat ze er tot in lengte van dagen mee speelt en, wie weet, misschien zelfs wel aan haar dochter doorgeeft. Ohh, dat zou leuk zijn! 

Voor de pop, cape en laarsjes gebruikte ik patronen uit het boek Mijn gehaakte pop van Isabelle Kessedjian. Ik maakte vooralsnog één setje kleding. Maar er staan zoveel leuke patronen in het boek dat er misschien wel meer volgen. Een roze prinsessen-jurk is waarschijnlijk onvermijdelijk ;-)
Het rokje maakte ik op de bonnenfooi. Als trui maakte ik een mini-versie van de trui die ik laatst voor Janne breide. Grappig toch!   

Gehaakt, gehaakte pop, haken, Isabelle Kessedjian, maileg, Mijn gehaakte pop, pop, speelgoed, Studio Mojo,

Gehaakt, gehaakte pop, haken, Isabelle Kessedjian, maileg, Mijn gehaakte pop, pop, speelgoed, Studio Mojo,


 

13 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel! En zoet en roze zijn inderdaad de toverwoorden bij mijn dochter momenteel! ;-)

      Verwijderen
  2. Schattig popje. Soms mag het best een beetje cliché zijn, als je kind het maar leuk vindt.
    Tip: haak nog een zelfde pop, zodat je ze om een om even kunt wassen. Ook als er één even zoek is, heeft je dochter altijd nog de tweede pop. Soms raakt een kind een knuffel of pop kwijt of hij gat stuk. Dan is het lijden in last en dan kan de tweede pop uitkomst bieden.
    (zelf ben ik door schade en schande wijzeer geworden).

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de goede tip! En ik wacht even af wat ze ervan vindt, maar als hij echt in de smaak valt, maak ik inderdaad misschien wel een tweede. Het was een super leuk haakprojectje dus dat is ook helemaal geen straf!
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je wel. Ik heb 'm nog niet gegeven. Ik ben heel benieuwd of ze er blij mee is...!

      Verwijderen
  4. Hallo, je pop is prachtig! Ik ben ze ook aan het proberen maken maar ze valt erg klein uit. Ik gebruik nochtans haaknaald 3.5. Ik heb ook twee vraagjes: heb je een frame gebruikt om de pop te kunnen buigen? En met welke vulling heb je ze gevuld? Alvast bedankt voor de hulp!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karolien,
      Dank je wel voor je bericht en compliment. Ik heb de pop met reguliere haakkatoen gemaakt en haaknaald 3,0 en ze is ongeveer 25-30 cm groot. Ik heb geen frame gebruikt (zodat de kleertjes makkelijk aan en uit kunnen) en de pop gevuld met fiberfil. Zo is ze ook makkelijk wasbaar als er een ongelukje mee gebeurt ;-)
      Veel plezier met maken en laat het me weten als ik je nog ergens bij kan helpen.
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen
    2. Hoi Saskia,
      bedankt voor je antwoordje!Nog een laatste vraagje: hoe heb je de haartjes precies vastgemaakt? Er staat uitleg in het boek, maar ik begrijp er niet zo veel van...
      Groetjes en bedankt!

      Verwijderen
    3. Ik heb de stukjes garen voor het haar dwars over het hoofd (van oor naar oor)gelegd en als een scheiding (een beetje rechts van het midden) vastgenaaid van de voorkant van het hoofd tot achter in de nek. Daarna heb ik aan de andere kant (links van het midden) het haar met nog een tweede scheiding vastgezet maar hierbij heb ik een pluk aan de voorkant los gelaten.
      Ik hoop dat ik het zo begrijpelijk heb opgeschreven. Zo niet: laat het me weten!
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen
    4. Ik probeer het eens uit! Bedankt voor de tips!
      Groetjes
      Karolien

      Verwijderen
    5. Weet iemand waar ik de herziene versie van dit boek kan bestellen? Grtz Annette

      Verwijderen
    6. Hoi Annette,
      Hé wat jammer dat het boek er niet meer is! Ik zie dat bij de ECI alleen nog een e-book versie beschikbaar is. Misschien kun je daarmee uit de voeten? Anders kun je misschien nog een zoekopdracht op Marktplaats aanmaken? Als er dan een exemplaar wordt verkocht, krijg je een seintje.
      Ik hoop dat je snel een exemplaar vindt!
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen